My killerbody motivation

De vijfde update van het Killerbody dieet! Hoe ging het op vakantie?

4
(8)

Met knikkende knieeën stond ik afgelopen donderdag weer thuis op de weegschaal. Wat had ruim twee weken vakantie met mijn gewicht gedaan? Ik was ronduit verbaast over wat de weegschaal aangaf en of dat positief of negatief is, dat lees je in deze update!

De negende en tiende week (vakantie)

En toen vertrok ik naar Zuid Frankrijk. Een land van wijn, stokbrood en kaas. Met moede moed en motivatie vertrok ik die kant op en het boek nam ik mee. Zo ook mijn springtouw en elastieken, want het plan was om ook daar gewoon door te gaan met sporten. De knop was nog steeds om en zat muurvast bij vertrek, maar ik was wel lichtelijk nerveus wat al die lekkernijen met mijn discipline zouden doen.

De twee volle weken in Frankrijk heb ik amper stokbrood en croissantjes aangeraakt. Ik vond het zonde om die ijzersterke motivatie en discipline te laten varen voor een paar weken ‘eten tot je erbij neer valt’. Om vervolgens met spijt en een paar kilo extra weer thuis te komen. Ik ontbeet dus met havermout of eieren, lunchte met een salade en het avondeten at ik mee met mijn ouders en zus. Wel nam ik minder of geen aardappels en sloeg ik het eventuele brood over. Honger heb ik niet geleden, jaloers werd ik ook niet op de mensen om mij geen die genoten van het stokbrood. Ook de kaasjes deden mij weinig, hoe kan dat toch? Ik denk dat ik zodanig ben omgeschakeld dat ik liever verstandig eet dan dat ik mij laat gaan. En daar ben ik eigenlijk heel blij (en trots) op.

Ik heb misschien twee stukjes stokbrood geproefd en een paar keer een croissantje gegeten, verdeeld over de vakantie. Ik genoot er van maar had geen behoefte aan meer. Wel zijn we twee keer uit eten geweest en at ik patatjes mee of verorberde ik een hele pizza. Tien weken lang geen patat of pizza gehad, dus ik genoot er heel erg van. Maar daarna was het weer prima en kon ik weer meteen omschakelen. Maar man wat genoot ik van mijn cheatmeal en wat zat ik vol! Ik kreeg er bijna last van, mijn lijf was het niet meer gewend.

Zo goed ging het met eten, zo slecht met het sporten. Heel eerlijk? De hele vakantie heb ik geen springtouw of elastiek aangeraakt. Ik liep en klom ontzettend veel en zwom dagelijks. Mijn energie was op, de temperaturen te hoog en….ik had gewoon helemaal geen zin. Springtouwen op het gras met stenen zag ik eveneens niet zitten. Nee, ik heb behalve klimmen, wandelen en zwemmen weinig gedaan.

De elfde week

De elfde week was een combinatie van Frankrijk en thuis, want halverwege reden we terug nadat onze vakantie er op zat. Op de terugreis stopte ik heel af en toe een snoepje in mijn mond en ik nam een hamburger bij de Mac Donalds. Ik was dan ook ontzettend nerveus donderdag ochtend, op het moment dat ik mijn voeten op de weegschaal zetten. Maar wat zag mijn oog? Precies hetzelfde gewicht als bij vertrek! Wow! Ik wist niet wat ik moest denken, maar was er vooral heel blij mee. Gisterochtend stond ik voor deze update weer op de weegschaal en ik ben sinds ik thuis ben weer verder afgevallen. Mijn gewicht nu? 60,1! Jawel, we kunnen bijna het getal 60 vaarwel zwaaien. Tot nu toe dus 7,5 kilo afgevallen. Zo blij!

De cijfers!

mkb

mkb1

week

killer

mk

11weekOh wat zal ik een gat in de lucht van de badkamer springen als ik de 59 zie op de weegschaal. Dan komt mijn streefgewicht helemaal in de buurt! Maar wat is mijn streefgewicht? Die was altijd 58, dus dan zijn we er bijna. Komende week ga ik ook weer beginnen met elke dag sporten zoals ik deed voor de vakantie. Nog even de puntjes op de i en we komen er wel. En dan is het de uitdaging om het vol te houden! Nog even een tussenstand met de foto’s. Het verschil met mijn lijf nu en bij week 8 is minimaal doordat ik niet heb gesport, maar de volgende keer zal ik er weer een ‘tussenstand’ foto bijplaatsen.

ik

Volg je mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?


Bekijk ook de andere artikelen over het Killerbody dieet!

Update nummer 1 Killerbody dieet

Update nummer 2 Killerbody dieet

Update nummer 3 Killerbody dieet

Update nummer 4 Killerbody dieet

Ervaring eerste drie dagen Killerbody dieet

Sporten met het Killerbody dieet

Recept cheesecake

Eetdagboek Killerbody dieet

Print Friendly, PDF & Email

Hoe vond je dit recept of artikel?

Geef 1 tot 5 sterren!

Gemiddelde waardering 4 / 5. 8

Ben jij de eerste die stemt?

Hoi! Welkom op Lifesabout.nl. Mijn naam is Geertje. 32 jaar, levensgenieter, mama en vrouw van... Schrijven is mijn passie en dat doe ik graag over alles wat mij een gelukkig en mooi mens maakt. Denk aan health, lifestyle, moeder zijn, fashion, uiterlijk en koken. Maar ik stel mij ook kwetsbaar op en schrijf over mijn leven als hartpatiënt. Dagelijks vind je hier vooral veel positiviteit en neem ik je mee naar wat mij zoal bezighoudt. Enjoy!

Comments (15)

  • Wat goed van je zeg! Knap dat je dat hebt volgehouden op vakantie. 🙂

    Beantwoorden
  • Echt super goed van je!

    Beantwoorden
  • Wat goed! En een mooi verschil al zeg, mag je trots op zijn!

    Beantwoorden
  • Jeetje wat een discipline! Zelfs in Frankrijk het brood en de kaasjes kunnen weerstaan.. Dan is je knop wel echt om hoor!

    Beantwoorden
  • Wauw 60 ongelofelijk. Ga zo door meis je bent er bijna

    Beantwoorden
  • Wauw ongelofelijk knap zeg! Het resultaat mag er zeker wezen. Ondanks dat je weinig gesport heb, heb je toch wel veel bewogen en op vakantie beweeg je toch een beetje anders dan thuis. Je mag zeker heel trots op jezelf zijn.

    Beantwoorden
  • Wauwieeee! Supergoed hoor!

    Beantwoorden
  • Goed bezig! Ik had die discipline niet tijdens de vakantie.. Ga zo door!

    Beantwoorden
  • Geweldig om je vooruitgang zo te zien. En fijn dat je bijna op je streefgewicht zit zeg.

    Beantwoorden
  • Wat knap van je dat je het al zo lang volhoudt!
    Ik wil maandag graag beginnen met het dieet.
    Wat doe jij met de ingrediënten die je over hebt?
    Van sommige (houdbare) producten heb je maar weinig nodig volgens het boek.

    Beantwoorden
  • Hi!
    Deze week ben ik zelf begonnen met het Killerbody-dieet/trainingsschema. Toch benieuwd naar resultaten van medestanders kwam ik terecht bij jouw blog. Mijn complimenten! Ontzettend leuk geschreven en heel eerlijk over de (ontzettend goede!!) resultaten :). Erg leuk om te lezen, ik zal je zeker blijven volgen. Veel succes met het dieet, en ik hoop dat het mij bij ook zo goed zal gaan!

    Groetjes,
    Steffie

    Beantwoorden
  • Hi,

    Ik wil ook met het killerbody-dieet beginnen, maar ben benieuwd naar je resultaten. Ben intussen benieuwd hoe je ervoor staat 🙂

    Groetjes

    Beantwoorden
    • Je vindt alle updates op de blog, vorige week schreef ik nog een nieuwe tussenstand. Succes alvast!

      Beantwoorden
  • […] Update nummer 5 Killerbody dieet […]

    Beantwoorden
  • […] Update nummer 5 Killerbody dieet […]

    Beantwoorden

Write a comment

Read previous post:
Wereldgerechten zonder pakje of zakje #25. Perzische kip orzo

De vakantie is hier weer voorbij en dus sta ik weer in mijn eigen keuken nieuwe gerechten te bedenken. Vandaag...

Close