Lifestyle

Lifestyle. Mijn eetdagboek.

eetdagboek

Eetdagboeken van anderen vind ik altijd interessant. Soms is een voedingspatroon te vergelijken met die van mij, maar vaak verbaas ik mij als ik de verschillen zie. Hoe kan iemand zo veel eten? Of juist zo weinig? Op dit moment eet ik een stuk minder dan vroeger. Omdat ik graag mijn zwangerschapsvetjes kwijt wilde raken ben ik alles gaan minderen. De hoeveelheid brood en avondeten is gehalveerd en ik snoep niet meer. Wel ben ik net zo veel fruit en groente blijven eten omdat dit en gezond is en laag aan calorieën.
Ik nodig je graag uit om een kijkje te nemen in mijn eetdagboek, die ik voor jullie afgelopen dinsdag bijhield.

8.30
Ik werd wakker van Sarah en begin de dag met een kopje koffie en een zoetje.

koffieochtend

9.00
Voordat ik mijn medicijnen inneem zorg ik dat ik wat gegeten heb. Elke ochtend ontbijt ik met een banaan. Ik drink er een glas water bij om mijn medicijnen in te nemen.

banaan

12.00
Ik krijg trek en neem een boterham met kaas (jonge kaas). Ik drink er een glas water bij.

13.00
Ik maak een kopje groene thee en snoep twee mandarijntjes.

14.00
Elke dag eet ik een eitje; gebakken, gekookt of ik maak roerei. Vandaag heb ik zin in roerei met bieslook, peper en natriumarme kruiden. Ik eet dit met een boterham.

eggg

15.30
Ik drink een glas water en neem een tweede kop koffie met een zoetje.

koffieeee

17.00
Omdat ik erg trek heb en ik straks naar een kerstborrel ga met een buffet, eet ik een rijstwafel met smeerworst. Ik drink een half glaasje water erbij.

18.00
De kerstborrel wordt gestart met een glaasje champagne. Ik drink hier de helft van, aangezien ik een beetje naar er van wordt. Voor vertrek heb ik nog een medicijn ingenomen die de bloeddruk verlaagt en dat doet alcohol ook. Ook weet ik niet wat intussen de waarde is van mijn bloedverdunners en dus zet ik hem halverwege weg. Ik bestel een spa blauw.

buffet champagne

Er is een stamppottenbuffet geregeld en er ligt een geroosterd varkentje met de billen bloot, klaar om aangesneden te worden (ieuw). Ik word een beetje onzeker van het eten wat er staat, ik ben bang dat het veel te zout is.
Ik pak wat zuurkool, hutspot en boerenkool en kom erachter dat alleen de boerenkool redelijk te doen is qua zout. Ik heb niets gepakt van vlees (er lag hachee, rookworst en dus dat varken) omdat deze helemaal zout schijnen te zijn. Jammer…

21.00
Ik ben weer thuis en drink nog een glas water en eet een appel.

23.00
Voordat ik ga slapen eet ik altijd een boterham. Ik heb vaak nog een beetje trek en dan kan ik echt niet slapen. Ik eet er een kiwi bij en drink een glas warme melk met honing.

Dit was mijn eetdagboek. Aan groente en fruit geen gebrek volgens mij. Ook drink ik bijna nooit frisdrank of vruchtensap. Ik vind water heerlijk, net als thee. Zoals ik het nu zie houd ik mij ook aan mijn vochtbeperking. Wel vond ik het lastig vandaag genoeg te eten als avondeten, omdat ik veel niet mocht hebben.
Verder probeer ik mijn voeding goed te verdelen, zodat ik niet rammel van de honger en ik ga grijpen naar ongezonde dingen.

Ik ben benieuwd of jullie dagelijks hetzelfde eetpatroon aanhouden. Of is het elke dag weer anders? En wat zou jij aan je voedingspatroon willen veranderen? Ik hoor het graag!

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Hoe vond je dit recept of artikel?

Geef 1 tot 5 sterren!

Gemiddelde waardering / 5.

Ben jij de eerste die stemt?

Hoi! Welkom op Lifesabout.nl. Mijn naam is Geertje. 32 jaar, levensgenieter, mama en vrouw van... Schrijven is mijn passie en dat doe ik graag over alles wat mij een gelukkig en mooi mens maakt. Denk aan health, lifestyle, moeder zijn, fashion, uiterlijk en koken. Maar ik stel mij ook kwetsbaar op en schrijf over mijn leven als hartpatiënt. Dagelijks vind je hier vooral veel positiviteit en neem ik je mee naar wat mij zoal bezighoudt. Enjoy!

Comments (6)

  • Hoi Geertje,
    Ik sta er eerlijk gezegd van te kijken, hoe “weinig” je eet op een dag. Maar zoals je zelf al zei; je wil graag nog enkele zwangerschapskilo’s kwijt & je moet natuurlijk ook erg goed uitkijken wat je eet met je (hart)aandoening. Maar wanneer ik het met mezelf vergelijk; nja…misschien eet ik gewoon té veel op een dag! 🙂 Ieder mens is natuurlijk anders (gelukkig maar 😉 )
    Maar ik eet ‘s ochtends al gauw 2-3 boterhammen, met een kop thee. ‘s middags nog eens 2-3 boterhammen. In tussentijd neem ik wel eens een banaan, mandarijntje,… Of ik maak een smoothie met veel groenten en fruit! Het avondeten is dan warm; dat zijn meestal aardappelen, vlees & groenten. En wanneer ik nog zin krijg in iets, dan eet ik meestal een potje yoghurt. Ik moet ook wel uitkijken welke vetten ik eet; ik heb namelijk een te hoge cholesterol en voor iemand van 27 is dat toch wat gek… 🙂
    Ik heb een “normaal” gewicht (wat is normaal anyway 🙂 ) ben 1m73 en 62kg. Maar m’n mama heeft ook al jaren last van cholesterol, net als haar moeder. Maar goed, daar kunnen we allemaal iets aan doen ! 🙂
    Fijnartikel! 🙂

    Beantwoorden
    • Het klopt dat ik weinig eet. Soms nog wel minder dan dit. En dat heeft inderdaad te maken met het afvallen. Als mijn conditie goed was geweest en ik had veel kunnen sporten, dan had ik meer kunnen eten. Maar omdat ik weinig kan bewegen moet ik minder voeding binnen krijgen. Wel let ik er op dat ik alle voedingsstoffen binnen krijg. Jou eetpatroon ziet er volgens mij ontzettend goed uit! Succes met je cholesterol! Het lukt helaas niet altijd om dit naar beneden te krijgen met voeding.

      Beantwoorden
  • Superinteressant om te lezen! Ik vind het altijd heel tof om voedingspatronen van andere mensen te leren kennen, ik vind voeding heel interessant. Zelf ontbijt ik sowieso elke ochtend met havermout + rozijn + kaneel + soms appel en nog wat lekker toppings van noten en zaden, té lekker <3

    Beantwoorden
    • Wat een heerlijk ontbijtje maak jij! Ik heb havermout vaak geprobeerd, maar ik vind het nog steeds niet lekker, jammer. Want hoe jij het maakt klinkt het wel erg lekker!

      Beantwoorden
  • Je eet echt heel weinig, is ook te zien in hoe vaak je tussendoortjes neemt of met honger naar bed gaat. Van weinig eten val je niet af. Zo gaat je lichaam op de spaarstand. Ik zou zeggen lees blogs/boeken BV fitbeauty.nl of workthates.nl en de websites van jelmer de boer en Tom barten, Zij hebben er veel verstand van, over voeding en trek je eigen conclusies

    Beantwoorden
    • Dank je voor je tips! Ik kan helaas niet zo veel bewegen als een gezond mens van mijn leeftijd. Ik kan niet sporten zoals de meeste mensen doen en ik werk nog amper. Daarom heb ik mijn voedingspatroon aangepast en het kan zijn dat je dit weinig vindt. Toch ben ik nu 8 kilo afgevallen in 4 maanden en dat vind ik niet te snel. Ook heb ik nooit echt tussendoortjes gegeten (ook niet voor het afvallen), dus dat mis ik niet. Met honger naar bed ga ik nooit, want ik eet in de avond altijd een boterham. Dat doe ik al 20 jaar, en dat ben ik zo gewend.
      Ik ga zeker even een kijkje nemen op die sites, maar ik ben bang dat dit vooral voor gezonde mensen geldt die veel kunnen bewegen.

      Beantwoorden

Write a comment

Lees vorig bericht:
Mama. 10 keer de eerste keer.

Voor alles is een eerste keer. Niet alles maak je bewust mee en vaak denk je er niet eens bij...

Sluiten