Weightwatchers

Life of a Weightwatcher update week 3.

Na een dip vorige week en een flinke domper op de weegschaal was er een nieuwe week met nieuwe kansen! Wat is het resultaat van de schouders eronder en er voor gaan?

Beginstand en tussenstand

Vorige week woog ik helaas weer 66, zoals toen ik begon. Doordat ik vocht vast leek te houden voor mijn menstruatie was ik de verloren kilo weer rijker. Ik stond gister op de weegschaal en woog 65.3 kilo, wat een gewichtsverlies is van 0,7 kilo. Ik had gehoopt op meer aangezien ik bijna klaar ben met mijn duivelse week en ik aardig heb gelet op mijn eten. Maar, ik had veel beter mijn best kunnen doen.

wwww

Samenvatting

Op de één of andere manier was mijn motivatie even vertrokken door de tegenvaller vorige week. Ook merkte ik dat ik door de nieuwe medicijnen enorm veel trek kreeg waardoor ik meer ben gaan eten. Gelukkig zijn deze nu gestopt en krijg ik een medicijn zonder die bijwerking, en dat merk ik de afgelopen dagen goed. Ik heb weinig lekkere trek meer en begin weer in de flow te raken. Vrijdagavond was sushi-avond en dat is prima, alleen gister kreeg ik ineens trek in wat chipjes en heb een schaaltje gegeten. Terwijl ik het at vond ik ze totaal niet lekker (jongens wat is dat zout), dus dat is een goede reminder voor de volgende keer wanneer ik denk trek te hebben in chips. Niet doen, de dag erna had ik de hele dag een kater-gevoel omdat ik dat zout niet meer gewend ben.

ww2

Verder gaat het goed wat betreft lunch en ontbijt. Ik maak verstandigere keuzes als het gaat om broodbeleg en ik kies vaker voor een salade als lunch. Ik heb ook gemerkt dat een glas cola light helpt om uit een dipje te komen (en als je trek krijgt in iets zoets). Helemaal gezond is cola light niet, maar voor af en toe helpt het heel goed. Dank aan de twee ladies van www.littlewonderworld.nl!

Gister met grote boodschappen doen hebben we expres ook niets in huis gehaald wat niet past in een gezonde voedingsstijl. Er ging weer een grote bak kwark mee, heel veel fruit (inclusief witte druiven, die vind ik zo lekker om te snoepen), diepvriesfruit en sojamelk. Dat laatste ga ik gebruiken om af en toe en smoothie te maken.
Wat betreft het avondeten vind ik het nog steeds lastig om wat minder op te scheppen. Zoals ik al eerder schreef kan ik ontzettend genieten van warm eten. Ik heb de afgelopen dagen wel iets ontdekt wat mij denk ik gaat helpen om minder te eten. Voor het eten eet ik een stuk fruit en drink ik wat glazen water. Dat vult al enorm en daardoor zit ik halverwege het avondeten al hartstikke vol. Ook schep ik twee keer zoveel groenten op en de rest (rijst, pasta, aardappels, vis of vlees) halveer ik.

We gaan weer een nieuwe week in met nieuwe kansen, waarin ik waarschijnlijk ook meer puf heb om een beetje te gaan bewegen. Man wat was ik duf van die medicijnen, ik ben ‘blij’ dat ik mij nu weer meer helder voel en wat meer van de bank af kan komen. Let’s do this!

Volg je mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?


 

Benieuwd naar de update van week 1? Klik hier.

Benieuwd naar de update van week 2> Klik hier.

Print Friendly, PDF & Email

Hoe vond je dit recept of artikel?

Geef 1 tot 5 sterren!

Gemiddelde waardering / 5.

Ben jij de eerste die stemt?

Hoi! Welkom op Lifesabout.nl. Mijn naam is Geertje. 32 jaar, levensgenieter, mama en vrouw van... Schrijven is mijn passie en dat doe ik graag over alles wat mij een gelukkig en mooi mens maakt. Denk aan health, lifestyle, moeder zijn, fashion, uiterlijk en koken. Maar ik stel mij ook kwetsbaar op en schrijf over mijn leven als hartpatiënt. Dagelijks vind je hier vooral veel positiviteit en neem ik je mee naar wat mij zoal bezighoudt. Enjoy!

Comments (4)

  • Fijn dat je nu wat beter voelt zonder medicatie. Ik vind het echt super knap hoe het gaat. Avondeten herken ik wel. Het is zo lekker haha.

    Beantwoorden
  • Je bent natuurlijk eigenlijk al mooi op gewicht, dus je zult trager afvallen dan iemand die veel overgewicht heeft! Ik vind het wel knap dat je zo doorzet! Ik drink ook Cola Light idd tussendoor en ik zit nu aan de rode druiven 😉 En net heb ik heerlijke chocoladekoekjes in een vergadering laten staan. Huil!

    Beantwoorden
  • Niet te kritisch zijn hoor, als het te snel gaat, dan vliegt het er ook zo weer aan. Je bent goed bezig en waarschijnlijk komt er direcht ineens een week waarin je echt veel bent afgevallen.
    Ik wil eigenlijk ook met ww beginnen, maar ik zit met het probleem dat ik liever niet op de weegschaal ga haha. Normaal als ik af wil vallen dan doe ik dit door gezonder te eten en dan merk ik wel als mijn broeken beter zitten of losser zitten dat ik af ben gevallen.
    ww met die punten en zoveel lekkere goede opties voor lunch en diner, dat zie ik wel zitten, maar als ik niet op de weegschaal wil (ik heb er niet eens een) dan lukt het natuurlijk niet.

    Beantwoorden
  • Goed idee om voor het avondeten alvast wat fruit te eten en goed te drinken. Heb je nu niet dat je ‘s avonds al snel weer trek krijgt? Waarschijnlijk zul je nu wel snel resultaat gaan zien!

    Beantwoorden

Write a comment

Lees vorig bericht:
Gezocht: het vertrouwen in mijn lijf.

Over een paar weken wordt Sarah twee. En naast dat dit een heugelijk en wonderlijk feit is, betekent dat ook...

Sluiten