Lifestyle Mama Random

In hoeverre gaan we mee in marketing en een speelgoed hype?

Sarah is op dit moment al jaren fan van Paw Patrol. Nog steeds kijkt ze met plezier en volle aandacht naar Nickelodeon wanneer haar helden op het beeld verschijnen. Naast Paw Patrol is ze ook groot fan van My Little Pony. Maar in hoeverre laten wij ons meeslepen in alle marketing hier omheen? In pakjes drinken en etenswaren met helden op de verpakking? Het zal je verbazen…

Schuldig….maar wel bewust

Want ik moet eerlijk bekennen: we kopen regelmatig etenswaren met haar helden er op. Of boekjes en tijdschriften van Bob de Bouwer en Paw Patrol. Saar loopt in pyjama’s van My Little Pony en eet het liefst de koekjes van de reddende pups.
Waarom? Omdat we er wel bewust mee omgaan. We kopen niet alles waar haar helden opstaan en kopen al helemaal geen snoep. De koekjes van Paw Patrol is een uitzondering en meteen ook het enige naast hagelslag wat we kopen aan zoetigheid. Aan Dora of Spongebob macaroni doen we niet aan en gelukkig eet ze vol smaak de doodgewone en ‘saaie’ pasta op

Ik weet nog van vroeger dat ik het te gek vond om Flippo’s te sparen met de chips van Smiths (nu Lays). Het ging mij om het sparen, de spanning van wat er in de zak zou zitten. Niet om erbij te horen of om niet gepest te worden. En ik denk dat dat een belangrijk punt is als het gaat om marketing en je te laten beinvloeden door dit soort producten.

Bijdragen aan haar ontwikkeling

Sarah heeft elke dag zo ontzettend veel plezier met haar poppetjes van Paw Patrol en haar Pony’s, dat ze eindeloos vol fantasie hele verhalen naspeelt. Dat heeft ze ‘te danken’ aan alle afleveringen die ze al heeft gekeken.
Naast alle fantasie leert ze onbewust veel Engelse woorden (ze kijkt ze vaak in het Engels) en leert ze op een speelse wijze om te gaan met teleurstellingen en ruzies. We hebben dus wel bewust gekozen om haar dit te laten kijken. Voor mij is het een must dat een programma of serie leerzaam is en iets kan bijdragen aan haar ontwikkeling.

Maar goed, even terug naar die pyjama van My Little Pony. Ze draagt net zo graag een roze pyjama of een blauwe, zonder helden. Ze zal er niet minder om slapen, maar er komt toch een extra lach op haar gezicht wanneer haar schone My Little Pony pyjama uit de wasmachine komt. Klaar om aan te trekken.
Ze voelt zich dan op en top Pinky Pie of Twilight Sparkle en gaat weer verder in haar fantasie. Heerlijk!
Moraal van mijn verhaal: wij hebben dus de keuze gemaakt om wel producten (kleding, eten) aan te schaffen waar een partij marketing aan geplakt is.
Koekjes en hagelslag met reddende pups en pyjama’s met een net iets te zoetsappige pony op de voorkant. Niet omdat Saar dat eist of perse wil, maar omdat ze het leuk vindt.

Bewust verwennen

Belangrijk vind ik is dat zij niet volledig wordt beinvloed door dit soort marketing en net zo blij kan zijn met een biscuitje of een blauwe pyjama.
En dat is wat wij belangrijk vinden: ook tevreden en gelukkig zijn met iets anders, iets minder spectaculairs. Niet alles krijgen waar je om vraagt (of zeurt) maar af en toe verwend worden met iets waar je grote helden een rol bij spelen.

Sarah wordt trouwens als dochter van een blogger nog meer verwend dan menig kind, want ze kreeg Zuma en zijn voertuig om uit te proberen en mee te spelen.
Klaar om zich aan te sluiten bij de rest van Sarah haar verzameling reddende pups en avonturenstrand te beschermen! Naast Zuma mocht de rest van ‘de crew’ ook even in zijn voertuig zitten, zelfs de Pony’s. Langzamerhand ontstaat er een heuze samenwerking tussen de Pony’s en de pups!

Er zit ook een kaartje bij met een zogenaamde ‘lenticulaire’ druk. Wanneer je het kaartje beweegt komt het plaatje tot leven. Voor ons misschien niet zo indrukwekkend, maar voor een kleuter van 4 wel!

De Paw Patrol mini verhicle past in de Paw Patrol Mission Cruiser, onder andere te koop bij Bol.com.

Laat jij je beinvloeden om producten aan te schaffen voor je kind waar zijn of haar helden op staan? Waarom wel/niet?

Volg je mij al op FacebookTwitterInstagram en Bloglovin?

Hoi! Welkom op Lifesabout.nl. Mijn naam is Geertje. 32 jaar, levensgenieter, mama en vrouw van... Schrijven is mijn passie en dat doe ik graag over alles wat mij een gelukkig en mooi mens maakt. Denk aan health, lifestyle, moeder zijn, fashion, uiterlijk en koken. Maar ik stel mij ook kwetsbaar op en schrijf over mijn leven als hartpatiënt. Dagelijks vind je hier vooral veel positiviteit en neem ik je mee naar wat mij zoal bezighoudt. Enjoy!

Write a comment

Lees vorig bericht:
Gerechten zonder pakjes en zakjes #186. Chinese tomatensoep (Honig)

Vind jij Chinese tomatensoep ook zo lekker? Veel mensen maken hem met een pakje of zakje, omdat ze niet weten...

Sluiten