My killerbody motivation

De eerste update van het Killerbody dieet!

5
(1)

Daar is hij dan! De eerste echte update met cijfers van het Killerbody dieet. Twee weken geleden begon ik aan dit avontuur en vandaag laat ik aan jullie weten én zien hoe de eerste twee weken gegaan zijn en wat de tussenstand is!

Vol vertrouwen stapte ik in dit dieet, een nieuwe levensstijl voor mij. Ik was heel erg gewend aan veel brood eten en veel warm eten, waardoor ik echt heb moeten ‘afkicken’ van de koolhydraten. Hierdoor was de eerste week best pittig, ondanks dat ik nog steeds heerlijk kon eten. Mijn lijf en mijn hoofd moesten simpelweg wennen aan het minder binnenkrijgen van slechte koolhydraten. Afkicken van suiker of snoepen hoefde niet, want ik at al weinig suiker en ik snoepte amper.

De eerste week

De eerste week was dus heel erg wennen. Ik keek echt op de klok wanneer ik weer wat mocht eten, liep zwevend en trillend door het huis door een lage bloedsuiker. Het sporten deed ik dan ook na het avondeten, want dan had ik weer even wat brandstof. Best pittig moet ik je zeggen, want ik voelde mij slap en wilde heel graag mijn dagelijkse sneetjes brood eten. Het sporten viel mij daarentegen heel erg mee. De oefeningen zijn pittig maar te doen. Wel heb ik de herhalingen moeten opbouwen omdat ik echt van niets moest komen. Maar na twee weken kan ik al alle oefeningen en herhalingen doen die in het boek staan. En ik kan je vertellen: krachttraining is verslavend!

De tweede week

De tweede week verliep soepeler. Mijn lijf was al een beetje gewend en ik kon het veel makkelijker volhouden tot de volgende maaltijd. Ik heb geen last meer gehad van een lage bloedsuiker of trillen, ik heb het idee dat mijn bloedsuiker stabieler blijft doordat ik de ongezonde koolhydraten beperk. Mijn spieren beginnen krachtiger aan te voelen en van spierpijn na elke oefening is geen sprake meer. Elke dag sta ik te popelen om de heerlijke maaltijden klaar te maken en dat is écht een feestje: elke dag is anders en het eten is zo gevarieerd! Eigenlijk eet ik dus veel lekkerder dan voorheen.

Afgelopen vrijdag ging ik uiteten en heb ik een paar happen taart gegeten: ging prima! Ik zat alleen wel heel snel vol en heb mijn halve taartje aan Giorgio gegeven. Maar genoten heb ik wel. Tijdens het eten bij de Chinees heb ik mij niet volledig laten gaan, maar ook mijzelf niet alles onthouden. Rijst heb ik beperkt, maar ik heb enorm genoten van het vlees en de groentes. Kortom: uiteten kan prima, zolang je je grenzen bewaakt. Ik merk nu aan mijzelf dat ik de knop heb omgezet en de grenzen heel goed in de gaten houd. Ik vind het zonde om mij te laten gaan en iets te eten wat ik eigenlijk (nog) niet mag. Nog maar een paar weken en dan mag ik af en toe een cheat-meal. Ik kijk er naar uit, maar het is niet zo dat ik er over droom en er enorm naar verlang.

Het dieet zelf en de menu’s zijn heel goed vol te houden. Wel heb ik in de avond na het sporten vaak hele erge trek, zo erg dat ik er niet van kan slapen. Dan eet ik een banaan of toch maar een boterham en dan gaat het goed. Ik heb overigens niet het idee dat het afvallen hierdoor minder (snel) gaat.

De cijfers!

Het afkicken is dus voorbij en de knop is om! Helemaal toen ik afgelopen weekend op de weegschaal stond. Ik was zo bang weer teleurgesteld te worden zoals bij Weightwatchers, maar dat was nergens voor nodig want ik ben bijna 2 kilo afgevallen! Ik merk dat die twee kilo vooral bij mijn buik en heupen zat en dat is ook wel terug te lezen in de meetresultaten:

mkb mkb1

Zo belangrijk is meten en vergelijken met foto’s dus…je kijkt in de spiegel (elke dag) en ziet geen verschil. Maar zodra je foto’s naast elkaar legt begin je toch iets meer lijnen te zien! Wat betreft het meten: ik ben overal wat kwijtgeraakt. Vooral rondom mijn heupen, billen en buik. De omtrek van mijn benen is tussen de 2 en 3 centimeter afgenomen…wow! Ik wist niet dat het zo snel kon gaan. Na Weightwatchers ben ik weer iets aangekomen ondanks hetzelfde eetpatroon. Het kan zijn dat mijn nieuwe medicatie verantwoordelijk is geweest voor de gewichtstoename. Maar gister…woog ik weer onder de 66 en daarmee ben ik bijna 2 kilo afgevallen!

Een foto die ik niet heel graag deel maar toch wil delen: een begin foto en een foto van gister. Ik heb bruinere armen ja maar ook een iets strakkere buik! Ik zie iets meer lijnen en minder heup!

Ik zal elke twee weken een update blijven plaatsen met wederom cijfers en foto’s. We gaan er weer voor, we gaan knallen! Resultaat zien en merken is toch wel een hele goede motivatie om verder te gaan.

Volg je mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?


Bekijk ook de andere artikelen over het Killerbody dieet!

Update nummer 2 Killerbody dieet

Update nummer 3 Killerbody dieet

Update nummer 4 Killerbody dieet

Update nummer 5 Killerbody dieet

Ervaring eerste drie dagen Killerbody dieet

Sporten met het Killerbody dieet

Recept cheesecake

Eetdagboek Killerbody dieet

Print Friendly, PDF & Email

Hoe vond je dit recept of artikel?

Geef 1 tot 5 sterren!

Gemiddelde waardering 5 / 5. 1

Ben jij de eerste die stemt?

Hoi! Welkom op Lifesabout.nl. Mijn naam is Geertje. 32 jaar, levensgenieter, mama en vrouw van... Schrijven is mijn passie en dat doe ik graag over alles wat mij een gelukkig en mooi mens maakt. Denk aan health, lifestyle, moeder zijn, fashion, uiterlijk en koken. Maar ik stel mij ook kwetsbaar op en schrijf over mijn leven als hartpatiënt. Dagelijks vind je hier vooral veel positiviteit en neem ik je mee naar wat mij zoal bezighoudt. Enjoy!

Comments (39)

Write a comment

Read previous post:
Laat een ander eens je make-up en look bepalen! ♥ Moederdag video ♥

Herinneren jullie je nog de Valentijn-swap met andere mamabloggers? Het was zo leuk dat ik vol enthousiasme meedeed aan een...

Close