Lifestyle My killerbody motivation Random

Al zes maanden stabiel op gewicht. Het leven na een Killerbody dieet.

0
(0)

Hoewel het afvallen een ‘levenslang’ proces is waarbij je waakzaam moet zijn voor je valkuilen, ben je op een gegeven moment zo goed als klaar met je dieet. Een dieet is tijdelijk, veranderen van lifestyle is levenslang. Ik vond het maar al te spannend toen ik mijn streefgewicht had bereikt en zoveel was afgevallen. Ja…en nu? Hoe gaat dit verder? Zit het er niet zo weer aan?

Ik krijg regelmatig vragen over hoe het gaat met afvallen. En hoe ik al die heerlijke gerechten op mijn blog combineer met mijn dieet. Vorig jaar april begon ik met het Killerbody dieet en nog geen half jaar later zat ik op mijn streefgewicht.
Ik hoef nu niet meer af te vallen, mijn gewicht is goed en mijn lijf past bij mij. Ik voel me goed en mijn kleding staat (weer) mooi. Maar helemaal dicht blijft het boek niet. Letterlijk en figuurlijk.

Ik ben eerlijk gezegd ‘maar wat gaan doen’ nadat ik klaar was met afvallen. Bang was ik om aan te komen en daarom erg voorzichtig met eten, maar ik mag in mijn handjes knijpen dat datgene wat ik heb gedaan ook werkt voor mij.
Ik houd mij niet meer aan de fases en de schema’s uit het boek, maar ik eet wel de gerechten die in die 12 weken voorbij kwamen. Ik geniet nog steeds van havermout, kwark, eieren, een proteïne pannenkoek en avocado’s. Ik verruil nog steeds mijn boterhammen overdag in voor een goedgevulde salade of een gerecht met eieren.

Maar voor wat betreft het avondeten: 12 weken lang het avondeten volgen volgens het Killerbody dieet vond ik op een gegeven moment saai worden. Ik maak graag nieuwe recepten voor de blog en eet graag gevarieerd. Daardoor heb ik besloten om het avondeten weer op ‘mijn’ manier te doen en de rest van de dag de gerechten en snacks van Fajah te gebruiken.
Voor wat het avondeten betreft schep ik wel een stuk minder op dan vroeger. Vroeger at ik door tot ik bomvol zat, nu stop ik eerder.
In het boek vind je erg veel variatie en de heerlijkste recepten (vooral in het tweede boek) en daar vermaak ik mij prima mee. Maar elke keer weer rijst met kip of vis of pasta met rode saus begon bijna letterlijk mijn neus uit te komen.
Prima voor tijdens het afvallen, maar niet om het een leven lang vol te houden. En tenslotte hoef ik geen gewicht meer kwijt te raken, enkel stabiel blijven. Daardoor hoef ik wat minder streng te zijn dan tijdens het afvallen.

Wat ik dan zoal eet op een dag? Vaak ontbijt ik met havermout of kwark en een appel met kaneel. Of ik brunch met een proteïne pannenkoek en eet in de middag een rijke salade of ik bak een ei met gerookte kipfilet. Als tussendoortje pak ik rauwkost, een gekookt eitje, een cracker met rookvlees of en handje noten.
Snoepen en snaaien doe ik nog steeds niet, want ik weet dat als ik daar aan begin alles er zo weer aan zit. Alhoewel, in het weekend gaat er nog weleens een handje winegums naar binnen. Of een klein bakje chips of wat sushi.

Dat zijn mijn cheatmomenten. In het weekend eet ik vaak wat meer lekkere dingen maar zorg ik nog steeds voor een goede balans. Licht en vetarm eten als ik weet dat ik die avond los ga op een frikandel met patat. Ik ga niet kauwen op twee frietjes. Nee, ik neem gewoon een goede bak met friet en een klodder mayo. Moet kunnen en kan prima, als je maar de balans houdt.

En die balans heb ik nu zeker gevonden. Ik ken mijn lichaam inmiddels goed en ben al zes maanden stabiel qua gewicht. Ik schommel soms heel iets door mijn cyclus, maar dat is niet veel. Op zijn laagst weeg ik 54, op zijn hoogst 56. Daarboven zit ik niet meer en zodra ik er toch weer boven ga zitten gaan er wat alarmen af.
Een tip om het nooit meer zo uit de hand te laten lopen: houd een maximaal gewicht aan en ga nooit daar overheen. Blijf eronder, wees iets strenger als je er toch boven gaat zitten en motiveer jezelf door oude foto’s terug te kijken.

Volg je mij al op Facebook, Twitter, Instagram en Bloglovin?


Bekijk ook de andere artikelen over het Killerbody dieet!

Update nummer 1 Killerbody dieet

Update nummer 2 Killerbody dieet

Update nummer 3 Killerbody dieet

Update nummer 4 Killerbody dieet

Update nummer 5 Killerbody dieet

Sporten met het Killerbody dieet

Recept cheesecake

Eetdagboek Killerbody dieet

Waarom ik wel kies voor het Killerbody dieet en mijzelf niet uithonger

Voor- en nadelen aan het Killerbody dieet

Print Friendly, PDF & Email

Hoe vond je dit recept of artikel?

Geef 1 tot 5 sterren!

Gemiddelde waardering 0 / 5. 0

Ben jij de eerste die stemt?

Hoi! Welkom op Lifesabout.nl. Mijn naam is Geertje. 32 jaar, levensgenieter, mama en vrouw van... Schrijven is mijn passie en dat doe ik graag over alles wat mij een gelukkig en mooi mens maakt. Denk aan health, lifestyle, moeder zijn, fashion, uiterlijk en koken. Maar ik stel mij ook kwetsbaar op en schrijf over mijn leven als hartpatiënt. Dagelijks vind je hier vooral veel positiviteit en neem ik je mee naar wat mij zoal bezighoudt. Enjoy!

Comments (5)

  • Ik ben vandaag gestart in fase 2 van Killerbody. Al heb ik me er de afgelopen weken niet altijd heel strikt aan gehouden. Af en toe wel eens gezondigd en ook gewoon mijn eigen sport blijven doen in plaats van het schema. Zit ongeveer halfweg van wat ik zou willen afvallen dus ben wel tevreden. Het moeilijkste zal zijn om op gewicht te blijven, dus hopelijk gaat me dat zo goed af als bij jou.

    Beantwoorden
  • Wat goed zeg dat dit zo werkt voor jou. Ik heb ook vaker gehoord: afvallen is niet zo moeilijk, het op gewicht blijven wel.

    Beantwoorden
  • Ik eet veel meer dan jij als ik het zo lees (ook gezond) en ik schommel niet met mijn gewicht. Ben al 10 jaar hetzelfde gewicht.
    Ik zou nooit zonder boterhammen kunnen. Eet je die helemaal niet meer?

    Beantwoorden
  • […] Al zes maanden stabiel op gewicht […]

    Beantwoorden
  • […] Al zes maanden stabiel op gewicht […]

    Beantwoorden

Write a comment